A Z generáció és az okostelefonok

 

A Z generáció gyermekei egy modern, új világba születtek. Ők szinte mindenben különböznek a korábbi generációktól, főleg a közvetlenül előttük lévő Y-tól. Ez az új típusú nemzedék már képtelen élni a Web 2.0, a digitalizmus, az új kommunikációs eszközök, így a mobiltelefonok, okotelefonok nélkül is.

Egy viszonylag kisebb számú kutatás kiderítette, hogy hogyan van jelen ezeknek a fiataloknak az életében a mobiltelefon. A kutatás annak ellenére, hogy nem kimondottan reprezentatív az országra, és a világra sem, mégis ismerősek lehetnek számunkra az eredmények, hiszen elég csak körbenézni a fiatalok körében.

 

 

A legfőbb pontok, melyek kiderültek a kutatásból:

 

1. A Z generáció a telefonról inkább internetes oldalról informálódik, mint nyomtatott sajtóból

 

Talán a Z generáció "idősebb" tagjaira még mindkét oldal igaz lehet, a jellemzőbb azonban mégis ez a megállapítás, miszerint inkább használják az internetes felületeket, és az okostelefonoknak köszönhetően ez egyre tipikusabb.

 

2. Mobiltelefon vásárlása után a Z generáció tagjai megosztják tapasztalataikat másokkal 

 

Azt lehet mondani, hogy a  Z generáció tagjai is leginkább offline módon osztják meg a vásárlással kapcsolatos tapasztalataikat barátaikkal, ismerőseikkel.

 

 

3. A Z generáció számára nem fejezi ki az egyéni stílust egy mobiltelefon

 

A kutatás eredménye szerint leginkább igaz ez az állítás, bár akad, aki szerint stíluskellék lehet egy telefon, a többség számára mégsem ez az általános. 

 

4. Egy bizonyos telefon birtoklása nem különleges helyet, nem ad státuszt egy szűk csoporton belül

 

Szerencsére még a Z generációnál sem (talán csak a legfiatalabbaknál) jellemző az a felfogás, miszerint státuszszimbólum lehet egy telefon, bár a válaszok alapján nem lehet ezt egyértelműen kijelenteni.

 

 

Azt azért elmondhatjuk, hogy a Z generáció fiataljai már nagyon nehezen szakadnak el okostelefonjuktól, de azért az offline környezet, a barátság, a család és a szóbeli kommunikáció szintén fontos az életükben.