5 trend az online vásárlás terén

Az e-kereskedelem folyamatos fejlődést mutat manapság, ezt már számos kutatás is alátámasztotta. Várhatóan idén is tovább fognak nőni az online kereskedelmi cégek bevételei, és tovább fog gyarapodni a számuk is.

Egy nemrégiben készült felmérés szerint főleg a Z, de az Y generációnak is több mint a fele vásárol inkább online, minthogy üzletbe menjen.

Az Euromonitor International új jelentése szerint a kiterjesztett valóság (AR) egyre jobban meghatározza a vásárlási szokásokat. Az elkövetkező öt évben várhatóan egyre növekvő érdeklődés fogja övezni a globális piacot, legyen szó akár a személyre szabott egészségről, vagy a személyre szabott kinézetről.

Itt van tehát az 5 trend, amely jellemezni fogja a következő éveket az online bevásárlás terén:

1. Kiterjesztett valóság (AR)

A technolóia hihetetlen gyors fejlődésének köszönhető, hogy már beszélhetünk az „augmented reality-ről”, vagyis kiterjesztett valóságról. A Snapchat nevű alkalmazás például már integrálta az AR szolgáltatásait rendszerébe. Várhatóan egyre több program lép a nyomdokaiba idén és a következő néhány évben.

2. Voice Search (Hang alapú keresés)

A legfrissebb piackutatás azt mutatja, hogy a Z generáció mintegy 40%-a használt már hang alapú keresést, hogy így keressen és vásároljon különféle termékeket. Ez a tendencia várhatóan a következő években növekedni fog. Ez a fajta modern keresési mód még nem túl sok weboldalnál jellemző, de nem kell sokat várni, hogy azzá váljon.

3. Letisztult életmód

A minimalista és letisztult életmód 2018-ban várhatóan már teljes mértékben a vásárlás terén is megmutatkozik. Az új generáció körében szerencsére egyre elterjedtebb a letisztult életstílus, az egészséges életmód, mind az öltözködés, étkezés és sport terén. Éppen ezért az e-kereskedők is egyre inkább törekednek erre a letisztult, minimalista stílusra és a vásárlás egyszerű elvégzésére.

4. Sleuth Shopping

A sleuth jelentése eredetileg kopó, ami jellemezheti tulajdonképpen a sleuth vásárlókat is. Egyre inkább elterjedt ugyanis az egyediség keresése, és annak formabontása az egyéneknél. Hiába látunk hasonló stílusú ruhákat, bútorokat vagy egyéb tárgyakat a boltok (webshopok) polcain, valahogy mégis egyediségre, kreativitásra törekszünk. A sleuth vásárlók sajátossága, hogy addig mennek, amíg valami egyedit nem találnak, amit végül nyugodt szívvel vásárolhatnak meg.

 5. Nemi-alapú vásárlási trendek

A fogyasztók legkevesebb heti 5 órát töltenek online vásárlással.

Érdekes módon a férfiak 28%-al többen vannak a női vásárlóknál. Az online kiskereskedők a női vásárlók 74% -át képesek elcsábítani, míg a férfi vásárlók 75%-át. Várhatóan ez a tendencia is növekedni fog idén.

További e-kereskedelmi trendekről a HelloBlackFriday e-commerce magazin oldalán olvashatunk.